Wat een baggersite.

Door Dekaasboer op dinsdag 28 mei 2013 15:52 - Reacties (67)
Categorie: -, Views: 18.279

Waarom kijk er toch nog?
Nu.nl jij vreselijke baggersite!

Hoe kan het toch dat ik de reacties op je artikelen lees terwijl het regelmatig niks anders is dan een stroom diarree die me teleursteld in het gemiddelde I.Q. van Nederlanders?

Hoe kan het toch dat een 112 pagina's tellend document over eHealth en besparingen met ICT in de zorg wordt gereduceerd tot :"Zorg kan 400 miljoen besparen met apps"

Waarom berichten jullie dat personneel van de Freerecordshop geen loon krijgt? Nog een beetje stoken want deze personen moeten toch doorwerken?
BNR verteld het juiste verhaal. Het UWV betaalt uit precies zoals het hoort!

Regelmatig zijn de artikelen kort door de bocht, niet onderbouwd en feitelijk onjuist. Dit wordt zonder bronverwijzig of als een schaamteloze copy-paste van een andere nieuws site neergeplempt. Echter ik lees zeker 2 keer per dag (gefrustreerd) de artikelen. |:(

Ik zal wel een beetje massochistisch zijn.

Volgende: Brood voor een euro! 08-'13 Brood voor een euro!
Volgende: Nekharen 04-'13 Nekharen

Reacties


Door Tweakers user didierstouten, dinsdag 28 mei 2013 16:08

Het bedrijf betaalt voorlopig geen salarissen over mei en vakantiegeld aan het personeel. ''Er is gewoon geen geld meer", zei een woordvoerster maandag

Oftewel, dat klopt toch gewoon? Dat het UWV staat er alleen niet in vermeld.


Door Tweakers user W.Zijlstra., dinsdag 28 mei 2013 16:25

Ik kan het ook niet lezen. Typefouten, kort door de bocht, slecht onderbouwd, en inderdaad vaak gewoon onjuist. Sensatiezoekerij, artikelen waar de honden geen brood van lusten.

Of ik iets wil weten over de nieuwe vriend van britney spears??

Ben 2 jaar geleden overgestapt naar nos.nl nieuws, nog geen dag spijt van gehad.

Door Tweakers user Rafe, dinsdag 28 mei 2013 16:38

didierstouten schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:08:
Oftewel, dat klopt toch gewoon? Dat het UWV staat er alleen niet in vermeld.
Ja, dat klopt. Maar het schetst wel het verkeerde beeld omdat het niet het hele verhaal wordt gebracht. Niet iedereen weet dat het UWV dat doet.

Door Tweakers user Echt niet., dinsdag 28 mei 2013 16:40

Ik vond het een tijdje geleden ook grappig toen ze een foto lieten zien waarop silhouetten van IsraŽlische militairen waren te zien op een mistige berg op de Golanhoogten, met het bijschrift "IsraŽlische troepen op de Golanhoogten" of iets dergelijks.
Vrij opmerkelijk, ik heb die silhouetten ook zien staan toen ik daar een half jaar terug op vakantie was, ze zijn namelijk van staal.

Door Tweakers user Onno !, dinsdag 28 mei 2013 16:42

Helemaal mee eens. Ik ben gestopt met lezen van nu.nl, telegraaf.nl, metro en spits etc. Ik volg alleen nog tweakers en af en toe wat wetenschappelijk niets. Al die berichten over hoe slecht dit en dat wel niet gaat, rampen, moord en brand. Het heeft m`n leven nog nooit ook maar een beetje beter gemaakt.
En die reacties van de gemiddelde Nederlander inderdaad. Om te janken!!!

Door Tweakers user eL_Jay, dinsdag 28 mei 2013 17:08

Ligt toch echt aan jezelf dat je Sanoma en TMG journaille als serieuze pers achtte.

Gebruik zelf voornamelijk de Nos App en voor internationaal nieuws vind ik Al Jazeera het best, lees, het minst gekleurd (de ironie :P )

[Reactie gewijzigd op dinsdag 28 mei 2013 17:08]


Door Tweakers user Remz, dinsdag 28 mei 2013 17:12

En dan die reacties op NuJIJ...

Zoals: ????????????????????????? En stoppen met fraude???????

Of: Zulke apps zie je alleen op iPad of iphone bij android heb ik het niet gezien.
Maar grafisch moet het heel sterk zijn en daar is Apple systeem het sterkst in.

Of: Nu ik erover nadenk, dit klinkt als een achterdeurtje EPD. Want met apps zul je wel weer met DigiD moeten inloggen omdat zorggegevens privacygevoelig zijn. Ofwel, wat gaan ze met die gegevens doen en wie kan er bij? (Ddos etc.)

Het verbaast me dat er nog niemand is gekomen met een berekening hoeveel belasting we hier voor gaan betalen.

Och, die mensen hebben blijkbaar niets beters te doen dan reageren met termen waar ze niets van afweten.

Door Tweakers user Jeuwst, dinsdag 28 mei 2013 18:16

Het UWV betaald ook niet direct uit. Dit is geen onjuiste berichtgeving. De werknemers zullen ook langer op hun salaris moeten wachten dan normaal.

Ik ben het wel met je eens dat Nu.nl niet uitermate goed is met hun nieuws, maar het is wel een bron die vaak wel klopt. Daarnaast staan op NOS ook geen lange artikelen.

Het kort en bondige waardeer ik juist wel.

Door Hatsaa, dinsdag 28 mei 2013 18:43

Teleursteld?
Overigens heb ik hetzelfde met de reacties op Tweakers. Ik probeer mezelf te dwingen het offtopic en slecht onderbouwde slappe gelul niet te lezen, toch trap ik er telkens weer in...

Door squaddie, dinsdag 28 mei 2013 20:40

Op Tweakers staat inmiddels een bericht over hetzelfde onderwerp, maar dan nog verder ingekort...

Door Tweakers user onok, dinsdag 28 mei 2013 20:53

Ik erger me ook steeds vaker aan nu.nl. Links die niet kloppen, ontbrekende plaatjes, links en filmpjes, en inderdaad 20 spelfouten per dag.

Door Tweakers user FlowinG, dinsdag 28 mei 2013 22:07

Ik ben het helemaal met je eens. De site is traag, niet kloppende linkjes, etc. Maar ik heb nog niet een goed alternatief wat eenvoudig van opzet is en ook zo makkelijk in te tikken is...

Door Tweakers user Gropah, dinsdag 28 mei 2013 22:14

http://www.nos.nl

1 teken meer, vele malen beter. Anders is er altijd nog:

http://www.vk.nl

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 28 mei 2013 23:09

Als je denkt dat het niveau van nu.nl laag is moet je eens doorklikken naar de reacties op nujij inderdaad. Dat is gewoon onvoorstelbaar en echt beangstigend als dat de gemiddelde Nederlander zou moeten zijn..

Door Tweakers user Blokker_1999, woensdag 29 mei 2013 07:30

Echter ik lees zeker 2 keer per dag (gefrustreerd) de artikelen.
Misschien een domme opmerking, maar waarom lees je dan in hemelsnaam nog iets op nu.nl?

Door Tweakers user Sgreehder, woensdag 29 mei 2013 08:04

Het gemiddelde IQ van Nederlanders is 100. Just sayin'

Door Tweakers user -RetroX-, woensdag 29 mei 2013 08:13

In 25% van de verkeersongevallen is alcohol in het spel. Kortom, in 75% van de gevallen niet. Conclusie: het is veiliger om met drank op te rijden.

Ben ik nu ook geslaagd voor de Telegraaf Academie?


Door Tweakers user Ps3gamer91, woensdag 29 mei 2013 09:50

Grappig is ook soms hoe bij sommige berichten die NIKS met politiek te maken hebben, Rutte of Wilders of iemand anders erbij wordt betrokken..

[Reactie gewijzigd op woensdag 29 mei 2013 09:51]


Door Tweakers user Hkuit, woensdag 29 mei 2013 10:05

Sgreehder schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:04:
Het gemiddelde IQ van Nederlanders is 100. Just sayin'
Voor jouw informatie:
"Het IQ is een genormaliseerd getal op een schaal waarvan het gemiddelde op 100 wordt gesteld met een standaarddeviatie van 15. Intelligentietests worden zo ontworpen dat de distributie van IQ scores ongeveer 'normaal', of Gaussiaans is.". [http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting]

Het gemiddelde IQ is dus per definitie 100.

Door Tweakers user MeNTaL_TO, woensdag 29 mei 2013 11:08

Jeuwst schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:16:
Het UWV betaald ook niet direct uit. Dit is geen onjuiste berichtgeving. De werknemers zullen ook langer op hun salaris moeten wachten dan normaal.

Ik ben het wel met je eens dat Nu.nl niet uitermate goed is met hun nieuws, maar het is wel een bron die vaak wel klopt. Daarnaast staan op NOS ook geen lange artikelen.

Het kort en bondige waardeer ik juist wel.
Volgens mij betaald UWV alleen het salaris door en kunnen de werknemers fluiten naar het opgebouwde vakantiegeld.

Door Tweakers user himlims_, woensdag 29 mei 2013 11:14

tijd om te verhuizen naar ander land

Door Tweakers user Strunkie, woensdag 29 mei 2013 11:33

Bij "I.Q." stopte ik met lezen. 8)7

Door Tweakers user ShakerNL, woensdag 29 mei 2013 13:14

Strunkie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:33:
Bij "I.Q." stopte ik met lezen. 8)7
The Irony:
dan een stroom diarree die me teleursteld in het gemiddelde I.Q. van Nederlanders?

Door Tweakers user warhamstr, woensdag 29 mei 2013 14:25

ANP gewoon links laten liggen., Televaag is een nog betrouwbaardere bron.

Door Tweakers user fluffy1, woensdag 29 mei 2013 15:02

The Irony:
[...]
Een mens hoeft niet perfect de geschreven taal beheersen om intelligent te zijn.
Ik erger me dood aan mensen die over 1 taalmisser zitten te zaniken.

Door Tweakers user MAX3400, woensdag 29 mei 2013 15:05

Ik zal wel een beetje massochistisch zijn.
Yup... Geen idee of jijzelf (met alle respect) beperkingen tussen de oren omtrent spelling maar als je je blogtekst van enkele alinea's even door een fatsoenlijke tekstverwerker had gehaald, had je alle spel- en stijlfouten eruit kunnen halen.

Het is zo simpel om een andere site te bekritiseren maar vergeten wordt dat 99% van het nieuws een directe copy/paste is van de feed van ANP en dan ook nog veelal geautomatiseerd. Dat een verslaggever "in het veld" een typefout maakt of net even te weinig extra informatie geeft, is meer te wijten aan de snelheid/eisen van de lezers dan aan de capaciteiten van de gemiddelde verslaggever.

Door Tweakers user Bilel, woensdag 29 mei 2013 15:24

MeNTaL_TO schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:08:
[...]
Volgens mij betaald UWV alleen het salaris door en kunnen de werknemers fluiten naar het opgebouwde vakantiegeld.
Gelukkig niet. Als werkgever sta je in dit geval in credit, de werknemers worden dus schuldeisers en als het faillissement zo ver gaat dat het bedrijf stopt kan de werknemer aanspraak doen op een deel van het kapitaal. Dit kapitaal wordt uiteraard verzorgt door de curator, welke meestal kiest voor een veiling of een eventuele opkoping van het gehele bedrijf.
Jammer genoeg is de opbrengt van zo'n veiling bij lange na niet genoeg om alle schulden terug te betalen. Dan is er het FSO (Fonds Sluiting Onderneming). Deze kijkt of je recht hebt op het geld dat je nog krijgt van je ex-werkgever (na de veiling) en keert dit uit als je er inderdaad recht op hebt.

Door Tweakers user Dekaasboer, woensdag 29 mei 2013 16:56

MAX3400 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Yup... Geen idee of jijzelf (met alle respect) beperkingen tussen de oren omtrent spelling maar als je je blogtekst van enkele alinea's even door een fatsoenlijke tekstverwerker had gehaald, had je alle spel- en stijlfouten eruit kunnen halen.

Het is zo simpel om een andere site te bekritiseren maar vergeten wordt dat 99% van het nieuws een directe copy/paste is van de feed van ANP en dan ook nog veelal geautomatiseerd. Dat een verslaggever "in het veld" een typefout maakt of net even te weinig extra informatie geeft, is meer te wijten aan de snelheid/eisen van de lezers dan aan de capaciteiten van de gemiddelde verslaggever.
Volgens mij heb ik het in mijn hele relaas over inhoud. Ik geef nergens commentaar op de taalkunde gebruikt in de artikelen.

Door Tweakers user didierstouten, donderdag 30 mei 2013 09:19

Rafe schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:38:
[...]

Ja, dat klopt. Maar het schetst wel het verkeerde beeld omdat het niet het hele verhaal wordt gebracht. Niet iedereen weet dat het UWV dat doet.
Dat klopt, ben ik volledig met je eens.

Door Tweakers user Bo-oz, donderdag 30 mei 2013 15:29

Als dat nog de enige 'taalvout' was, viel het nog mee!

Door Tweakers user besluitloos, donderdag 30 mei 2013 19:08

De taalfouten in de reacties van tweakers.net liegen er anders ook niet om.

"dat betekend" (of "dit betekend")": 99 hits, alleen al in de afgelopen maand, alleen al in die volgorde.
https://www.google.be/#q=...&biw=1600&bih=767

"ik wordt", 53 hits, alleen de afgelopen maand, alleen in die volgorde.
https://www.google.be/#tb...&biw=1600&bih=767

Dat is leerstof voor 7 a 8 jarigen, dan hebben we het nog niet over de talloze foute schrijfwijzen van het woord "sowieso", e.d.

Nochtans doet de gemiddelde tweaker graag alsof hij/zij een wetenschapper uit de hoogste echelons is.

Iedereen maakt wel eens een schrijffout en ik ken ook niet het complete groene boekje uit het hoofd, maar "ik fiets, jij fietst, hij fietst" is toch iets wat iedereen zou moeten kunnen. of ben je een taalnazi als je zoiets verwacht op een site als Tweakers.net?

Ik zou er graag eens een tweakersblogje aan wijden, maar dat zou enkel uitdraaien op een flame war.

Door Tweakers user MB54, donderdag 30 mei 2013 22:13

En op Marktplaats "verkeerd" bijna alles in goede staat ;-)

Door Tweakers user Twieka, donderdag 30 mei 2013 22:41

Tja wat wil je dan, dat een 100 pagina tellend document wordt gereduceerd tot 50 pagina's? Of dat de gebruikers het hele artikel maar moeten gaan lezen?

Het niveau is niet altijd even hoog, redacteurs zijn dan meestal ook geen specialisten op bepaalde gebieden, maar weten van veel zaken een klein beetje af. Als het je niet bevalt kan je er altijd nog een ťchte krant op naslaan, weliswaar tegen een bepaald bedrag.

Door Tweakers user SomerenV, vrijdag 31 mei 2013 00:22

Nu.nl is handig om even op de hoogte te blijven van het laatste nieuws, maar wat tech-nieuws betreft kun je beter doorklikken naar de bron. Nu.nl gebruiken om op de hoogte te blijven in ťťn blik en daarna voor de ťchte informatie naar de bron gaan.

De reacties zijn misschien nog wel het ergste aan die website. Het lijkt soms wel een broedplaats van analfabetische schreeuwers met kapotte toetsenborden die zo'n beetje alles haten. Het hele systeem met minnetjes en plusjes is ook zo krom als maar zijn kan en slaat de plank vaak volledig mis. Ik hoop echt heel erg dat de reageerders op die website geen graadmeter zijn voor de bevolking van Nederland want dan is het het heel erg slecht gesteld met dit land.

Waar ik me enorm aan stoor zijn trouwens de mensen die menen dat ze bepaalde woorden met capslock aan moeten typen om er exta nadruk op te leggen. Bij artikelen waar veel reacties op zijn zie je altijd wel een paar van dit soort mensen reageren. Ik kan bij dat soort reacties vaak niet anders dan denken dat er van die enorm gefrustreerde gasten achter zitten.

Of de reacties bij politieke artikelen, waarbij iedereen opeens veel verstand heeft van de politiek. Iedereen denkt de perfecte oplossing te weten en elke politicus is per definitie slecht en moet afgevoerd worden. 'Het wordt tijd dat we met z'n allen de straat op gaan om te gaan demonstreren tegen de corruptie van onze politiek!' wordt dan met gezegd op een minder nette manier, door iemand die zelf ook alleen maar durft te schreeuwen op het internet. Ja, dat zet zoden aan de dijk :+

En wat dacht je van reacties op artikelen over smartphones van Samsung en Apple? Die worden overspoeld door de types die van mening zijn dat Samsung per definitie alles bij elkaar jat en alleen maar het goedkoopste plastic gebruikt. Of types die denken dat Apple de heilige graag is. En Nokia? Die is op sterven na dood en dť oplossing is Android want Windows Phone is een faal-project en Microsoft is een kutbedrijf omdat die alleen maar software kunnen maken vol met virussen, vastlopers en blauwe schermen.

Nee, dan geef mij maar de (niet altijd taalfoutloze) reacties op Tweakers.net. De reacties met diepgang zijn goed door te spitten en de reacties die alleen maar haat uitlokken worden naar beneden gemod. Zouden ze moeten doen op Nu.nl, dan wordt het een lege bedoeling in de reacties met een hele hoop -1.
Iedereen maakt wel eens een schrijffout en ik ken ook niet het complete groene boekje uit het hoofd, maar "ik fiets, jij fietst, hij fietst" is toch iets wat iedereen zou moeten kunnen. of ben je een taalnazi als je zoiets verwacht op een site als Tweakers.net?
De Nederlandse taal is een van de moeilijkste talen ter wereld. Veel grammaticale regeltjes en uitzonderingen. Vooral de d's en t's zijn nou eenmaal lastig om onder de knie te krijgen. 'Jij fietst' is dan wel erg makkelijk, maar er zitten woorden bij waarbij ik ook goed over na moet denken terwijl mijn taalkennis gewoon prima op orde is. Ik vind het belangrijker dat iemand een inhoudelijk goede reactie typt dan dat diegene foutloos Nederlands kan typen. Iets met prioriteiten ;) Overigens is 'uit mijn hoofd' beter dan 'uit het hoofd', of je moet iets uit je hoofd hebben gezet, wat hierbij niet aan de orde is.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 31 mei 2013 00:28]


Door Tweakers user yenn85, vrijdag 31 mei 2013 21:56

Dit bericht slaat wat mij betreft toch echt alles.

'Vrouwen vinden vreemdgaan partner niet zo erg'
Vrouwen vinden het niet zo erg als hun man vreemdgaat. Dat is althans de uitkomst van een onderzoek onder 2.958 leden van een online datingsite voor mensen met een partner, die op zoek zijn naar een affaire.

Dat dat door de eindredactie (indien aanwezig) is gekomen is gewoon te bizar voor woorden.

Door Tweakers user SvenUilhoorn, vrijdag 31 mei 2013 23:15

Dan bezoek je het niet, je hebt het echt niet nodig ofzo; ik volg al meer dan tien jaar geen nieuws, bezoek zo nu en dan The Atlantic en houd het daar mooi bij. Het enige waar nieuwssites zich vaak mee bezig houden is sensatiejournalistiek, aanzetten tot haat en angst zaaien.

Doe je daar niet aan mee, dan is het probleem opgelost.

Door jordy2811, zaterdag 01 juni 2013 11:06

Ik herken je 'problemen' helemaal in dit stuk. Hetgeen dat mij het meeste tegen de borst stuit zijn de vele taalkundige en grammaticale fouten van veel nieuwssites. Als site zijnde die nieuws brengt is taal het medium waarmee je communiceert. Het minste dat je dan kunt doen is zorgen voor een foutloos stuk. Ik durf te beweren dat in 75% van de artikelen een simpele schrijffout of grammaticale fout staat.

Hierboven wordt beweerd dat de Nederlandse taal een van de moeilijkste is om te leren, maar als er nog fouten worden gemaakt in d's en t's (zaken die iedereen op de basisschool leert) vind ik het beschamend voor de auteur. Zelfs voor iemand die niet zo goed is in taal is het mogelijk om d's en t's goed te schrijven, er zijn prima simpele hulpmiddeltjes zoals 't kofschip' of het werkwoord vervangen door de juiste vorm van het woord 'lopen' om foutloos te schrijven.

Door Tweakers user FlowinG, zaterdag 01 juni 2013 12:18

jordy2811 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:06:
[..]

Zelfs voor iemand die niet zo goed is in taal is het mogelijk om d's en t's goed te schrijven, er zijn prima simpele hulpmiddeltjes zoals 't kofschip' of het werkwoord vervangen door de juiste vorm van het woord 'lopen' om foutloos te schrijven.
Iemand schrijf je toch met dt? Iemandt?

Door Tweakers user YellowOnline, zaterdag 01 juni 2013 14:37

yenn85 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:56:
Dit bericht slaat wat mij betreft toch echt alles.

'Vrouwen vinden vreemdgaan partner niet zo erg'
Vrouwen vinden het niet zo erg als hun man vreemdgaat. Dat is althans de uitkomst van een onderzoek onder 2.958 leden van een online datingsite voor mensen met een partner, die op zoek zijn naar een affaire.

Dat dat door de eindredactie (indien aanwezig) is gekomen is gewoon te bizar voor woorden.
LOL @ artikel :F

Door Tweakers user SomerenV, zaterdag 01 juni 2013 16:52

jordy2811 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:06:
Hierboven wordt beweerd dat de Nederlandse taal een van de moeilijkste is om te leren, maar als er nog fouten worden gemaakt in d's en t's (zaken die iedereen op de basisschool leert) vind ik het beschamend voor de auteur. Zelfs voor iemand die niet zo goed is in taal is het mogelijk om d's en t's goed te schrijven, er zijn prima simpele hulpmiddeltjes zoals 't kofschip' of het werkwoord vervangen door de juiste vorm van het woord 'lopen' om foutloos te schrijven.
Zelfs met die hulpmiddeltjes is het voor velen nog steeds lastig om het goed te doen, juist omdat er om de d's en t's heen nogal wat regels en uitzonderingen zijn. Hulpmiddeltjes zijn fijn, maar 't kofschip heb ik zelf bijvoorbeeld nooit begrepen en ik gebruik inderdaad altijd de juiste vorm van 'lopen' maar ook ik merk dat ik zelf bepaalde woorden ook soms fout schrijf. Vaak is een tekst een keer of twee overlezen voldoende om de fouten eruit te halen. Feit is dat enorm veel Nederlanders moeite hebben met de grammatica en dat veel redacteurs geen hoge opleiding in de Nederlandse taal hebben gehad. Dat jij of ik weinig moeite hebben met de Nederlandse taal wil niet zeggen dat het voor iedereen even makkelijk is ;)

Door Tweakers user i7x, zaterdag 01 juni 2013 20:11

Hkuit schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:05:
[...]


Voor jouw informatie:
"Het IQ is een genormaliseerd getal op een schaal waarvan het gemiddelde op 100 wordt gesteld met een standaarddeviatie van 15. Intelligentietests worden zo ontworpen dat de distributie van IQ scores ongeveer 'normaal', of Gaussiaans is.". [http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting]

Het gemiddelde IQ is dus per definitie 100.
Dat is niet correct. Het gemiddelde IQ van Nederlanders is 102, niet 100. http://www.statisticbrain...ighest-lowest-average-iq/

Door Tweakers user TStick, zaterdag 01 juni 2013 20:43

i7x schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:11:
[...]


Dat is niet correct. Het gemiddelde IQ van Nederlanders is 102, niet 100. http://www.statisticbrain...ighest-lowest-average-iq/
Lolwut? Equatorial Guinea: gemiddeld IQ: 59 !!!!!

Dat betekent dat de gemiddelde burger daar een licht verstandelijke beperking heeft ?

Door Tweakers user krs-1, zaterdag 01 juni 2013 20:58

TStick schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:43:
[...]


Lolwut? Equatorial Guinea: gemiddeld IQ: 59 !!!!!

Dat betekent dat de gemiddelde burger daar een licht verstandelijke beperking heeft ?
zal te maken hebben met slechte scholing


oh ik vond dit via google: ''A test of 108 9-15-year olds in Barbados, of 50 13–16-year olds in Colombia, of 104 5–17-year olds in Ecuador, of 129 6–12-year olds in Egypt, of 48 10–14-year olds in Equatorial Guinea, and so on, all were taken as measures of 'national IQ'.''
http://www.ign.com/boards...l-guinea-is-59.192529933/

Door Tweakers user joma1, zaterdag 01 juni 2013 21:37

Ik vind dat de nu.nl app vrij goed vrij goed voldoet om snel even het laatste nieuws te checken.
Ik vind het vaak zelfs objectiever dan sommige andere nieuwssites die vaak de neiging hebben hun eigen kleurtje aan het nieuws te geven.
De reacties op nu jij zijn inderdaad van een verbazingwekkend laag niveau, maar ik denk/hoop dat dit geen goede afspiegeling is van de Nederlandse bevolking.

Door Tweakers user oef!, zondag 02 juni 2013 01:07

Ach nu.nl is goed voor het koppensnellen en wat nu.jij betreft:

HEt is alemaal de schuld van die GRAAIERS IN DE EU!!!!111..... En de linkse MOSLIMS die voor Rutte en zijn BOEVENBENDE henben gestemt!!!!!111 Haahahha alles gaat kapot.......wacht mar tot Dde volgende verkiezing dan piepen jullie ......,... wel andes.
M.V.G. EenBezorgdeBurger.

Door Tweakers user Total Remco, zondag 02 juni 2013 13:45

Gelukkig heb ik die site al een tijdje achter me, de tegenstrijdigheden die ze soms konden posten binnen een half uur zijn echt ongelooflijk. Ze blazen veel dingen zo erg op naar te interessante titels die niet waar kunnen zijn. Dan heb je ook nog nujij en het aantal dingen dat me aan jihad deden denken waren op sommige dagen niet op een hand te tellen. Er was toen wel veel aan de hand in LibiŽ maar het ging soms best heel ver daar. Ik had trouwens als iemand met dyslectie het idee dat iemand niet nadacht wat hij schreef wat prima past bij mijn idee van Nu.nl.

Door Tweakers user harrytasker, zondag 02 juni 2013 15:52

nou ja, ik begrijp niet wat je op tweakers doet, zit zo ongeveer op hetzelfde niveau... net alsof hier op tweakers overloopt van het intellect....

Door Tweakers user SomerenV, zondag 02 juni 2013 18:43

harrytasker schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:52:
nou ja, ik begrijp niet wat je op tweakers doet, zit zo ongeveer op hetzelfde niveau... net alsof hier op tweakers overloopt van het intellect....
Tweakers is nog een universitair niveau vergeleken met Nu.nl. En zoals ik al eerder zei: daar blijven alle haatreacties zichtbaar voor iedereen (tenzij ze weggehaald zijn door mods) en hier worden ze naar beneden gemod door de community. Wereld van verschil tussen de twee websites ;)

Door Tweakers user CUnknown, zondag 02 juni 2013 22:00

Dit blogartikel heeft me doen realiseren dat de eerste stap naar beter NU.nl nieuws is overstappen op een andere nieuwsapp (NOS eens proberen).

Het is inderdaad belachelijk welke berichtkoppen er verzonnen worden en als er maar een kleine update is in een situatie wordt niet het verhaal op een natuurlijke manier herhaald (door het te herschrijven met de extra toevoeging) maar lijkt de toevoeging gewoon klakkeloos boven de tekst van de vorige publicatie geplakt en opnieuw gepubliceerd.

Door Tweakers user mschol, maandag 03 juni 2013 11:20

SomerenV schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:43:
[...]


Tweakers is nog een universitair niveau vergeleken met Nu.nl. En zoals ik al eerder zei: daar blijven alle haatreacties zichtbaar voor iedereen (tenzij ze weggehaald zijn door mods) en hier worden ze naar beneden gemod door de community. Wereld van verschil tussen de twee websites ;)
je kan het ook een vorm van (semi)censuur noemen...

Daarnaast bezoek ik vast een andere nu.nl, want in bovenstaande klachten kan ik mij totaal niet vinden...

titels kloppen gewoon, alleen zul je het artikel moeten lezen om de volledige context te begrijpen.

ja de artikels zijn kort, maar sinds wanneer is er een eis dat elk artikel pagina's lang moet zijn? Daar schrik je mensen alleen maar mee af..
je komt om even snel het nieuws te lezen.. niet om ellelange pagina's te lezen

[Reactie gewijzigd op maandag 03 juni 2013 11:23]


Door dennis, maandag 03 juni 2013 13:34

Ik heb een hekel aan de regen, maar toch kies ik ervoor om iedere dag door de stromende regen naar mijn werk te fietsen.

Mensen die vermoedelijk een lagere opleiding hebben genoten en niet in staat zijn om een bericht te plaatsen zonder spelfouten zijn dom en zouden geen berichten mogen plaatsen.


Masochist? Mijn vermoeden is eerder dat je bovengemiddeld narcistisch bent en/of een gebrek aan inlevingsvermogen hebt.

Door Tweakers user Dekaasboer, maandag 03 juni 2013 14:28

dennis schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:34:
Ik heb een hekel aan de regen, maar toch kies ik ervoor om iedere dag door de stromende regen naar mijn werk te fietsen.

Mensen die vermoedelijk een lagere opleiding hebben genoten en niet in staat zijn om een bericht te plaatsen zonder spelfouten zijn dom en zouden geen berichten mogen plaatsen.


Masochist? Mijn vermoeden is eerder dat je bovengemiddeld narcistisch bent en/of een gebrek aan inlevingsvermogen hebt.
Weer over de spelling? Kom op zeg daar heb ik het niet over in mijn blog of in mijn reacties.

Vaak staat er op nu een kort en sensationeel geschreven stukje waar vervolgens een hele bevolkingsgroep nog even overheen braakt.

En ja toch lees ik nu. Het heeft een bepaalde aantrekkingskracht. Echter vind ik wel dat de redactie zich toch af en toe wel wat verantwoordelijker mag opstellen. Met 5 tot 10 miljoen pageviews per dag is het wel een sterk gereedschap om publieke opinie te sturen.
http://www.nu.nl/statistieken.html

Door Tweakers user Dekaasboer, maandag 03 juni 2013 14:29

oeps

[Reactie gewijzigd op maandag 03 juni 2013 14:29]


Door Tweakers user TheNymf, dinsdag 04 juni 2013 09:40

Precies de reden dat ik van de NU.nl app over ben gestapt naar NOS. Helaas is de kwaliteit van nieuws & schrijven daar ook niet altijd even hoog..

Door Tweakers user defixje, dinsdag 04 juni 2013 14:58

Hier nog 1 die al tijdje op NOS.nl kijkt na alle onjuist- of onvolkomenheden op Nu.nl

Nog een dag spijt van gehad. Ook al staat er soms niet iets hoogwaardigs op, het zijn in iedergeval geen leugens en uit z'n verband getrokken sensatieberichten.

Door Tweakers user mcsunday, dinsdag 04 juni 2013 15:28

Even op nu.nl of nujij.nl kijken was altijd een gewoonte van mij maar ik ben er een poos geleden van afgestapt. Ze hebben zo weinig respect voor journalistiek en de Nederlandse taal, het is gewoon belachelijk. En dan die zeikerds op nujij.nl, ik werd er gewoon chagrijnig van. Terwijl het idee van een site waar gebruikers zelf nieuws posten geweldig is moet het toch een kunst zijn om dat zo te verwaarlozen zoals dat bij deze site gebeurt.

Door Harry, dinsdag 04 juni 2013 15:53

Je zegt dat je het in je "Blog" niet over de spelling hebt, maar je verwijst wel naar de het I.Q. van de gemiddelde Nederlander. Hiermee geef je aan dat jij jezelf toch een bovengemiddeld I.Q. toeschrijft. En dit terwijl je inderdaad nogal wat basale spel- en stijlfouten maakt. Vandaar het commentaar.

Door Tweakers user Dekaasboer, dinsdag 04 juni 2013 16:08

Harry schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:53:
Je zegt dat je het in je "Blog" niet over de spelling hebt, maar je verwijst wel naar de het I.Q. van de gemiddelde Nederlander. Hiermee geef je aan dat jij jezelf toch een bovengemiddeld I.Q. toeschrijft. En dit terwijl je inderdaad nogal wat basale spel- en stijlfouten maakt. Vandaar het commentaar.
3 spelfouten. Het gebeurt iedereen wel eens. :9
Sterker nog, je neemt mijn fouten over.

Taalgebruik is zeker een indicator, maar ook niet meer dan dat. Het is toch vaak de inhoud van het argument dat telt, niet de inhoud.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 04 juni 2013 16:14]


Door Harry, dinsdag 04 juni 2013 16:37

Ten eerste pretendeer ik niet bovengemiddeld intelligent te zijn en ten tweede als we dan toch gaan beginnen om iemand te wijzen op zijn fouten:

teleursteld
massochistisch
personneel
verteld
Free Record Shop
bronverwijzig vergeef ik je, dat lijkt me een tiepvoutje.

Het hele gejammer over het Free Record shop stuk van jou klopt ook niet, het stuk van BNR start ook met "En dat terwijl het personeel geen loon krijgt uitbetaald". Feitelijk krijgen ze ook geen loon meer, ze krijgen een uitkering van het UWV: http://www.uwv.nl/Particu...ens_betalingsonmacht.aspx

Bovendien is het stuk van nu.nl van 9 uur 's ochtends en dat van BNR van half vijf 's middags. Wellicht dat er toen al meer bekend was over het UWV verhaal en kon BNR er daarom wel over berichten.

Ik vind het trouwens ook niet meer dan normaal dat uit een 112 pagina's tellend document een samenvatting wordt gemaakt waarin een conclusie en wat kernpunten worden genoemd, als ik meer wil, lees ik het origineel wel.

Mijn conclusie, je bent een klagende huilebalk die maar wat roeptoetert op een blog dat naast dat het bol staat van de spelfouten, ook nog eens ontzettend mager onderbouwd is.

Door Tweakers user Elite25, donderdag 06 juni 2013 00:52

Ik vind de NU.NL site wel meevallen. Het is meer een algemeen probleem dat binnen de moderne journalistiek taalkundig aangelegd zijn een ondergeschoven kindje is geworden.

Maar de NU.NL site is daar geen uitzondering in. Er zijn genoeg andere kranten en nieuwssites waar de taalkundigheid van de journalisten om te huilen is.

( Die discussie die jullie onderling aan het voeren zijn over het koppelen van taalkundigheid en het intelligentie quotiŽnt doet mij een beetje denken aan het Dunning-Kruger effect. :+ )

Door Tweakers user RetroMan, donderdag 06 juni 2013 12:35

onok schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:
Ik erger me ook steeds vaker aan nu.nl. Links die niet kloppen, ontbrekende plaatjes, links en filmpjes, en inderdaad 20 spelfouten per dag.
Spelfouten, daar kan TS anders ook wat van. Ik kom al gauw op een foutje of 5 en dan tel ik de stijl (of liever: de stijlen) waarin het gescrhreven is nog niet mee.

Door Tweakers user QErikNL, donderdag 06 juni 2013 18:54

Spelfouten lees ik in de krant ook. Daar kan ik heel erg mee leven.

Nu.nl levert naar mijn mening echter artikelen die vaak (gedeeltelijk) niet kloppen. Daarnaast irriteer ik mij er mateloos aan dat Nu.nl niet neutraal is. Ik lees daarom al twee jaar eigenlijk nooit meer de artikelen van deze bagger nieuwswebsite.

Door Tweakers user Xelation, donderdag 06 juni 2013 19:28

Voelt als de tweeling van Telegraaf.nl idem voor beide apps.

Door Tweakers user Peace4all, donderdag 06 juni 2013 20:27

Heb uitgestelde loonbetaling + vakantiegeld + vakantiedagen gekregen van het UWV. Na een jaar!

Door Tweakers user Roadrunner, dinsdag 11 juni 2013 12:33

Wat een baggerblog.

Reageren is niet meer mogelijk